Se dette foredraget om du vil vite hvordan de rike prioriterer tiden sin…
At det å skrive ting ned og lage gjøremålslister fungerer for å få ting gjort – vet vi fra før.
At store prosjekter bør organiseres og planlegges – er smart.
At møter og avtaler bør legges i en kalender – er det ikke noe å si på.
Ja, du vet like godt som meg at det å skrive lister og stryke ut gjøremål er både produktivt og tilfredsstillende. Så ingenting galt med det, tvert imot. Vi må bare passe på at det ikke ender opp med å konsumere så mye ressurser at det blir en jobb i seg selv.
Det å føre alle alminnelige gjøremål inn i en ”To do”-app, og/eller prøve å planlegge dagen i detalj i en kalender er både unødvendig og et overveldende prosjekt i seg selv.
Om det tar lengre tid å planlegge og organisere hverdagens plikter enn å bare gjøre dem, er det meningsløst. Da sløser du bare bort tiden på å planlegge at du skal få ting gjort, istedenfor å faktisk gjøre det.
I foredraget «Hvorfor «Time Management» er en meningsløs tidstyv for de rike…»
avslørte jeg hvordan toppledere prioriterer tiden sin.
Jeg gikk også gjennom:
- Lederfokus – se hvorfor toppledere ikke driver med «Time Management» og hva de gjør istedenfor.
- De Fire Prioriteringsnivåene kun rike mennesker forholder seg til…(«Hvordan ett minutts arbeid kan være verdt 10 000 kr…»)
- Tankesettet til de meste produktive lederne – (En enkel huskesetningen som vil endre hvordan du jobber)
Se opptaket gratis via nettleseren din her: https://fun.tidsfrihet.no/time-management-meningslost
Lykke til 🙂